Ranking obiektywów szerokokątnych. Jaki model wybrać? - wrzesień 2024 *
Ostatnia aktualizacja rankingu:
1. Canon RF 5.2mm F2.8L DUAL FISHEYE
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 5.2 mm |
Budowa: | 12 elementów w 10 grupach |
Filtr o średnicy: | 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm) |
System mocowania: | 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm) |
Kąt wiedzenia: | 190 |
Odległość min.: | 20 |
Przysłona: | 2.8 - 20 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 107 - 322 |
Maks. powiększenie: | x0.32 |
Ilość listków przesłony: | 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005 |
Wielkość: | 121.1 × 53.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 350 g |
Stabilizator obrazu: | 5.2mm, f/2.8, f/16, Canon RF, Pełna klatka, 190°, 20cm, około 1:33, 12 elementów w 10 grupach, 7, Brak, Montowany z tyłu filtr żelatynowy (35 × 20 mm), (121.1 × 83.6) × 53.5, 350g, ID: 23313, EAN: 4549292195675, MFR: 5554C005 |
2. Sony E 16-55mm f/2.8 G Lens
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-55 mm |
Budowa: | 12 / 17 |
Filtr o średnicy: | 67 m |
System mocowania: | Sony FE |
Kąt wiedzenia: | 83-29° |
Odległość min.: | 0,33m |
Kompatybilność: | APS-C |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 72.14 × 92.2 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 494g |
Stabilizator obrazu: | brak |
3. Canon EF 16-35mm f/2.8 L III USM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 16 / 12 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 108°10 - 63° |
Odległość min.: | 0,3m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 16 - 29 mm |
Maks. powiększenie: | 0,15 (1:6,7) |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 88.5 × 127.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 790g |
Stabilizator obrazu: | brak |
4. Canon RF 24-70mm f/2.8 L IS USM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 21 / 15 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 84 - 34° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 150 - 600 |
Maks. powiększenie: | 1:3.9 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 88.5 × 125.7 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 900g |
Stabilizator obrazu: | tak |
5. Sony FE 16-35mm f/2.8 GM II (SEL1635GM ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 107 - 63.5 st |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 11, kołowy otwór przysłony |
Wielkość: | 89 × 122 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 680g |
Stabilizator obrazu: | nie |
6. Sony 10-18 f/4.0
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 10-18 mm |
Budowa: | 10 elementów w 8 grupach |
Filtr o średnicy: | 62 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 109°-76° |
Odległość min.: | 25 cm |
Przysłona: | 4.0 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 15 - 27 mm |
Maks. powiększenie: | 0.1 |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 7, przysłona kołowa |
Wielkość: | 70 × 63,5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 225g |
Stabilizator obrazu: | tak |
7. Sony FE 14mm f/1.8 GM SEL14F18GM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 11-20 mm |
Budowa: | 12 elementów w 10 grupach |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 105.20 - 71.35 |
Odległość min.: | 0,15 m |
Kompatybilność: | APS |
Przysłona: | 2.8 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 16.5 - 30 |
Maks. powiększenie: | x1:4 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 73 × 86.2 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 460 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
8. Sony E 15 mm F1.4 G SEL15F14G
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 15 mm |
Budowa: | 13 / 11 |
Filtr o średnicy: | 62 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 90° |
Odległość min.: | 0,25 m |
Przysłona: | 1.4 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 79.5 × 70.5 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 560 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
9. Nikon AF-S 14-24 f/2.8G ED FX
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 14-24 mm |
Budowa: | 14 / 11 |
Filtr o średnicy: | nie dotyczy |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | FX: 114°-84°, DX: 90°-61° |
Odległość min.: | 0.28 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 16.5 - 30 |
Maks. powiększenie: | 1:6.7 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 98 × 131.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1000g |
Stabilizator obrazu: | nie |
10. Nikon Nikkor Z 14-30mm f4 S
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 14-30 mm |
Budowa: | 14 elementów w 12 grupach |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 114 - 72 |
Odległość min.: | 28 |
Przysłona: | 4.0 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 15 - 27 mm |
Maks. powiększenie: | 1:6.7 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 850×890 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 485 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
11. Canon EF 24-70 f/2.8 L USM
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 74-29° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 83×124 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 950g |
Stabilizator obrazu: | nie |
12. Sony FE PZ 16-35mm F4 G SELP1635G
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 13 elementów w 12 grupach |
Filtr o średnicy: | 72 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 107??63? |
Odległość min.: | 23 cm |
Przysłona: | F4 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 44.8 |
Maks. powiększenie: | x0.17 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 80,5 × 88,1 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 353 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
13. Leica DG SUMMILUX 9mm f/1.7 ASPH
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 9 mm |
Budowa: | 12 / 9 |
Filtr o średnicy: | 55 mm |
System mocowania: | Micro 4/3 |
Kąt wiedzenia: | 100° |
Odległość min.: | 0,09 m |
Kompatybilność: | 4/3 |
Przysłona: | 1.7 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 19.5 |
Maks. powiększenie: | 0.13x |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 60,0 × 51,9 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | Około 130 g (bez pokrywki obiektywu, osłony przeciwsłonecznej do obiektywu, osłony mocowania obiektywu) |
Stabilizator obrazu: | brak |
14. Nikon Z 14-24mm f/2.8 S
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 14-24 mm |
Budowa: | 11 / 9 |
Filtr o średnicy: | 112 mm |
System mocowania: | Nikon Z |
Kąt wiedzenia: | 84° |
Odległość min.: | 0.25 |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 44.8 |
Maks. powiększenie: | 0.17x |
Ilość listków przesłony: | 8 |
Wielkość: | 93,5 × 86,9 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 650 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
15. Pentax D HD FA 15-30mm f/2.8 ED SDM WR ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 15-30 mm |
Budowa: | 18 / 13 |
Filtr o średnicy: | brak możliwości stosowania |
System mocowania: | Pentax |
Kąt wiedzenia: | 111-72 stopni |
Odległość min.: | 28 |
Przysłona: | 2.8 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 36 |
Maks. powiększenie: | x0.19 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 98,5 × 143,5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1040 |
Stabilizator obrazu: | brak |
16. Sony FE 16-35mm f/2,8 GM (SEL1635GM)
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 107 - 63.5 st |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 11, kołowy otwór przysłony |
Wielkość: | 89 × 122 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 680g |
Stabilizator obrazu: | nie |
17. Fuji XF 18 f/2.0
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 18 mm |
Budowa: | 8 / 7 |
Filtr o średnicy: | 52 mm |
System mocowania: | Fuji X |
Kąt wiedzenia: | 76.5° |
Odległość min.: | 0,18m |
Przysłona: | 2.0 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0.14x |
Ilość listków przesłony: | 11, kołowy otwór przysłony |
Wielkość: | 64.5×40.6 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 116 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
18. Sony 55 f/1.8 FE ZA Carl Zeiss Sonnar ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 55 mm |
Budowa: | 7 / 5 |
Filtr o średnicy: | 49 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 43° |
Odległość min.: | 50 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 1.8 - 22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 39 |
Maks. powiększenie: | 0.14x |
Ilość listków przesłony: | 9, Przysłona kołowa |
Wielkość: | 64.4×70.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 281g |
Stabilizator obrazu: | nie |
19. Nikon AF-S 16-35 f/4.0 G ED VR
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 17 / 12 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 107°-63° (pełna klatka), 83°-44° (DX) |
Odległość min.: | 0.28 m |
Przysłona: | 4.0 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 53 mm |
Maks. powiększenie: | 1:4 |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 82.5 × 125 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 685g |
Stabilizator obrazu: | tak |
20. Sony E PZ 10-20mm F4 G SELP1020G
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 10-20 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 107 ° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 4.0 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 83×124 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 950g |
Stabilizator obrazu: | nie |
21. Venus Optics Laowa 15mm f/2 FE Zero-D ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 15 mm |
Budowa: | 12 / 9 |
Filtr o średnicy: | 72 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 110° |
Odległość min.: | 15 cm |
Przysłona: | 2.0- |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 42 |
Maks. powiększenie: | x0.2 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 66 × 82 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 500 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
22. Viltrox 20mm f/2.8 (Sony E)
Typ: | Szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 20 mm |
Budowa: | 16 / 13 |
Filtr o średnicy: | 52 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 107 ° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Przysłona: | 4.0 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24-52,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,19 (1:5,4) |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 65 × 59,5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 152 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
23. Sigma 14mm f/1.4 DG DN Art Sony E
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 14 mm |
Budowa: | 14 elementów w 11 grupach |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 94.6 |
Odległość min.: | 0,22 m |
Przysłona: | 1.4-16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 19.5 |
Maks. powiększenie: | 0.1 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 90 × 74 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 420 |
Stabilizator obrazu: | nie |
24. Viltrox 20mm f/1.8 ASPH Sony FE
Typ: | Szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 20mm |
Budowa: | 12 elementów w 9 grupach |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Sony FE |
Kąt wiedzenia: | 56.31, 75.22, 94.12 |
Odległość min.: | 0,25 m |
Przysłona: | 1.8-16 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 15 - 30 mm |
Maks. powiększenie: | 0,17 (1:5,8) |
Ilość listków przesłony: | 14 |
Wielkość: | 102×76.8 mm |
Kolor obudowy: | srebrny |
Masa: | 775g |
Stabilizator obrazu: | nie |
25. Panasonic Lumix S PRO 16-35mm f/4
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-35 mm |
Budowa: | 12 / 9 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Leica SL |
Kąt wiedzenia: | 107-63° |
Odległość min.: | 0,25 m |
Przysłona: | 4.0 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 20 mm |
Maks. powiększenie: | 1:4 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 85×100 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 500g |
Stabilizator obrazu: | nie |
26. Sigma Sigma 24mm F1.4 DG DN Art Sony E
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24 mm |
Budowa: | 14 grup, 17 elementów |
Filtr o średnicy: | 72 mm |
System mocowania: | Canon |
Kąt wiedzenia: | 84,1 |
Odległość min.: | 25 cm |
Przysłona: | 1.4 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 16 |
Maks. powiększenie: | 0.13x |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 75,7mm × 95,5mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 520 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
27. Obiektyw Canon RF 10-20mm f/4L IS STM ...
Typ: | Szerokokątny, Zmiennoogniskowy |
Zakres ogniskowej: | 10-20 |
Budowa: | 16 elementów w 12 grupach |
Filtr o średnicy: | Żelatynowy, montowany z tyłu 35 x 20 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 130?przy 10 mm, 94?przy 20 mm |
Odległość min.: | 25 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 4 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 16 - 32 |
Maks. powiększenie: | x0.06,x0.12 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 83.7 × 112 |
Kolor obudowy: | czarno-biały |
Masa: | 570 |
Stabilizator obrazu: | tak |
28. Sigma 16-28mm f/2.8 DG DN Contemporary ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 16-28mm |
Budowa: | 16 elementów w 11 grupach |
Filtr o średnicy: | 72 mm |
System mocowania: | Sony Typ E |
Kąt wiedzenia: | 107 ? 75.4 stopnia |
Odległość min.: | 25cm |
Kompatybilność: | Sony E |
Przysłona: | 2.8 - |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 77.2mm × 100.6mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 450 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
29. Canon RF 15-30mm F4.5-6.3 IS STM + fil ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 15-30 mm |
Budowa: | 13 elementów w 11 grupach |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Sony Typ E |
Kąt wiedzenia: | 107 ? 75.4 stopnia |
Odległość min.: | 28 cm |
Przysłona: | 4.5-6.3 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 24 - 42 |
Maks. powiększenie: | x1:5.6 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 76,6 × 88,4 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 390 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
30. Nikon AF-P DX 10-20mm f/4,5-5,6G VR (J ...
Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 10-20 mm |
Budowa: | 14 elementów w 11 grupach |
Filtr o średnicy: | 72 mm |
System mocowania: | Nikon |
Kąt wiedzenia: | 109-70 |
Odległość min.: | 22 |
Przysłona: | 4.5-5.6 - 22-29 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 15 - 30 mm |
Maks. powiększenie: | 0,17 (1:5,8) |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 7 (zaokrąglony otwór przysłony) |
Wielkość: | Około 77,0 mm (maksymalna średnica) × 73,0 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 230 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
Ranking popularności producentów urządzeń
Pozycja | Producent | Ilość urządzeń | Udział procentowy |
---|---|---|---|
1. | Sony | 9 | 30% |
2. | Nikon | 5 | 16.7% |
3. | Canon | 5 | 16.7% |
4. | Sigma | 3 | 10% |
5. | Viltrox | 2 | 6.7% |
6. | Venus Optics | 1 | 3.3% |
7. | Pentax | 1 | 3.3% |
8. | Panasonic | 1 | 3.3% |
9. | Leica | 1 | 3.3% |
10. | Fuji | 1 | 3.3% |
11. | 1 | 3.3% |
*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).
Dodaj opinię do rankingu
Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Opinie o produktach