Mamy prawie 500 poradników i rankingów oraz około 10 tyś. ocen produktów!

Logo strony Strefa Zakupowa
Rejestruj
Zmień czcionkę:

Ranking obiektywów typu rybie oko. Jaki model wybrać? - wrzesień 2024 *

Ostatnia aktualizacja rankingu:

1. TTArtisan 7.5mm F2.0 Sony E Mount

TTArtisan 7.5mm F2.0 Sony E Mount
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 / 7
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 100-180°
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 70×71.1 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: brak

2. Sigma 4.5mm f/2.8 EX DC HSM Fisheye Ca ...

Sigma 4.5mm f/2.8 EX DC HSM Fisheye Ca ...
Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 4.5 mm
Budowa: 13 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.14 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8-22
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 76.2 × 77.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 470g

3. TTArtisan 7.5mm F2.0 M43

TTArtisan 7.5mm F2.0 M43
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Samsung NX
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: brak

4. Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fishe ...

Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fishe ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 10-17 mm
Budowa: 10 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 100-180°
Odległość min.: 0.14 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.5-4.5 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 70×71.1 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350g
Stabilizator obrazu: nie

5. TTArtisan 7.5mm F2.0 Nikon Z Mount (A3 ...

TTArtisan 7.5mm F2.0 Nikon Z Mount (A3 ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: Nie określono przez producenta
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 54 × 58
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: brak

6. TTArtisan TTArtisan 11mm F2.8 Fisheye ...

TTArtisan TTArtisan 11mm F2.8 Fisheye  ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 11 elementów / 7 grup
Filtr o średnicy: 15 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180 stopni
Odległość min.: 0.17 m
Przysłona: 2.8 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: ok. 77,5 × 83 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 439 g
Stabilizator obrazu: brak

7. Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fishe ...

Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fishe ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 10-17 mm
Budowa: 10 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 100-180°
Odległość min.: 0.14 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.5-4.5 - 22
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 70×71.1 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350g
Stabilizator obrazu: brak

8. TTArtisan 7.5mm F2.0 Fuji X Mount

TTArtisan 7.5mm F2.0 Fuji X Mount
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: Nie określono przez producenta
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 54 × 58
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: brak

9. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...

Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.3
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.1 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 75×77.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 455g
Stabilizator obrazu: nie

10. 7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II Nikon Z

7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II Nikon Z
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7.5 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 190°
Odległość min.: 15 cm
Kompatybilność: APS-C
Przysłona: 2.8 - 22
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265 g
Stabilizator obrazu: brak

11. Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Fuji X

Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Fuji X
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 190°
Odległość min.: 0,1 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8 - 22
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 280 g
Stabilizator obrazu: nie

12. Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E

Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Sony E
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 190°
Odległość min.: 0,1 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265 g
Stabilizator obrazu: brak

13. Olympus M, Zuiko Digital 8mm f/1.8 ED ...

Olympus M, Zuiko Digital 8mm f/1.8 ED  ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 17 / 15
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.025m
Przysłona: 1.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: około 0.20x / 0.40x
Ilość listków przesłony: 7, zaokrąglone
Wielkość: 62×80 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 315g
Stabilizator obrazu: nie

14. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...

Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Canon M
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.3
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.1 - 22
Ilość listków przesłony: 7, zaokrąglone
Wielkość: 75×77.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 455g
Stabilizator obrazu: brak

15. Meike MK-6-11mm f/3.5 - Fuji X

Meike MK-6-11mm f/3.5 - Fuji X
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.9m
Przysłona: 3.5
Regulacja ostrości: brak
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 48,3×60 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 197
Stabilizator obrazu: brak

16. Meike MK-6-11mm f/3.5 Nikon

Meike MK-6-11mm f/3.5 Nikon
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.14 m
Przysłona: 3.5
Maks. powiększenie: x0.34
Regulacja ostrości: brak
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 76.2 × 77.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 470g
Stabilizator obrazu: nie

17. Samyang 12 f/2.8 ED AS NCS Canon

Samyang 12 f/2.8 ED AS NCS Canon
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Regulacja ostrości: MF
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 77,3×70,2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 530g
Stabilizator obrazu: brak

18. Samyang 8mm T3.8 MFT VDSLR Fish-eye CS ...

Samyang 8mm T3.8 MFT VDSLR Fish-eye CS ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: 4/3
Kąt wiedzenia: 180 st
Odległość min.: 0,3 m
Kompatybilność: MFT
Przysłona: 3.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 77,3×70,2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 530g
Stabilizator obrazu: brak

19. TTArtisan 11mm f/2.8 Nikon Z

TTArtisan 11mm f/2.8 Nikon Z
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 11 / 7
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 180 st
Odległość min.: 0,17 m
Przysłona: 2.8-16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 439g
Stabilizator obrazu: brak

20. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...

Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Samsung NX
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.3
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.1 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×74.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 435g
Stabilizator obrazu: brak

21. Olympus Zuiko Digital ED 8mm f/3.5 Fis ...

Olympus Zuiko Digital ED 8mm f/3.5 Fis ...
Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 6
Filtr o średnicy: bd
System mocowania: 4/3
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.135
Kompatybilność: 4/3
Przysłona: 3.5-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 79 × 77 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 485g
Stabilizator obrazu: brak

22. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II MTF

Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II MTF
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Micro 4/3
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,3
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×74.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 435g
Stabilizator obrazu: brak

23. 7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II Fuji X

7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II Fuji X
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7.5 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 190°
Odległość min.: 15 cm
Kompatybilność: APS-C
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265 g
Stabilizator obrazu: brak

24. Samyang 12mm T3.1 FishEYE VDSLR Sony

Samyang 12mm T3.1 FishEYE VDSLR Sony
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sony AF
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: f/3.1
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Regulacja ostrości: MF
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 81,6 × 72,2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 520 g
Stabilizator obrazu: nie

25. Walimex Pro 8mm f/3.5 Fish-Eye II (Nik ...

Walimex Pro 8mm f/3.5 Fish-Eye II (Nik ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 9
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,1 m
Przysłona: 3.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: około 0.20x / 0.40x
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 6,07 × 5,18 cm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 400 g
Stabilizator obrazu: nie

26. SAMYANG Samyang 12mm F2.8 Ultra Wide F ...

SAMYANG Samyang 12mm F2.8 Ultra Wide F ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 9 / 7
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 180 stopni
Odległość min.: 0.9m
Przysłona: 2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 48,3×60 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 400 g
Stabilizator obrazu: brak

27. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Canon

Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Canon
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,3
Przysłona: 3.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: około 0.20x / 0.40x
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×74.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 435g
Stabilizator obrazu: nie

28. Meike MK-6.5mm F2.0 Fuji X

Meike MK-6.5mm F2.0 Fuji X
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6.5 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 0.20
Przysłona: 2.0
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: około 0.20x / 0.40x
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×74.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 300g
Stabilizator obrazu: nie

29. Samyang 8 f/3.5 Asph IF MC Fish-eye Ni ...

Samyang 8 f/3.5 Asph IF MC Fish-eye Ni ...
Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.3 m
Przysłona: 3.5-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: około 0.20x / 0.40x
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×74.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 410
Stabilizator obrazu: nie

30. Samyang 7.5 f/3.5 UMC Fish-eye Micro M ...

Samyang 7.5 f/3.5 UMC Fish-eye Micro M ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7.5 mm
Budowa: 9 / 7
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Micro 4/3
Kąt wiedzenia: 180 stopni
Odległość min.: 0.9m
Kompatybilność: Micro 4/3
Przysłona: 3.5 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Regulacja ostrości: MF
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 48,3×60 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 197
Stabilizator obrazu: brak

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Samyang1033.3%
2.TTArtisan620%
3.Tokina413.3%
4.Meike310%
5.Olympus26.7%
6.7Artisans26.7%
7.Walimex Pro13.3%
8.Sigma13.3%
9.SAMYANG13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Opinie o produktach

-1[1]
Ivelios 2 lata temu
Nigdy nie rozumiałem po co korzystać z takich obiektywów skoro dają tak zniekształcony obraz ... Nie jestem profesjonalistą, mam Nikona z dolnej półki z obiektywem zmiennoogniskowym i tak sobie z nudów robię zdjęcia, zwłaszcza szeroko pojętej przyrody, ale jak gdzieś w Internecie natknę się na fotografie wykonane "rybim okiem" to pytam - dlaczego?
Odpowiedz
-1[1]
Martin 2 lata temu
Rybie oko nie jest obiektywem uniwersalnym! One polecane są jako dodatkowe gdy chcesz się trochę pobawić obrazem. Dlatego patrzenie na takie zdjęcia tylko z perspektywy użytkowej nie ma najmniejszego sensu. Tutaj bardziej liczą się doznania artystyczne + oczywiście szeroki kąt widzenia.
Odpowiedz
-1[1]
Wulec 2 lata temu
Gdybyś robił zdjęcia zawodowo to byś znalazł wiele powodów na korzystanie z rybiego oka.
Odpowiedz
-1[1]
Ivelios 2 lata temu
Podaj jakiś przykład bo mnie nic do głowy nie przychodzi.
Odpowiedz
-1[1]
Wulec 2 lata temu
Choćby plenery ślubne.
Odpowiedz
-1[1]
Jacek 1 rok temu
Chłopak pewnie was podpuszcza. Odpisywanie mu raczej mija się z celem.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Wyślij
Anuluj
Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.