Ranking obiektywów listopad 2023 *
Podczas zakupów warto zwrócić uwagę na to, co wybierają inni. Dlatego zachęcam do zapoznania się z zestawieniem zamieszczonym poniżej. Zawiera ono 20 najpopularniejszych obiektywów w ostatnim czasie. Jednak samo zestawienie to nie wszystko co oferuje ta strona. Po kliknięciu w link danego produktu, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych z danym produktem (lornetka), wraz cenami.
Ostatnia aktualizacja rankingu:
1. Nikon NIKKOR Z 800mm f/6.3 VR S

Typ: | Teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 800 mm |
Budowa: | 22 soczewki w 14 grupach (w tym 3 soczewki ED, 1 soczewka SR, 1 soczewka Fresnela (PF), soczewki z powłoką nanokrystaliczną oraz przednia soczewka z p |
Filtr o średnicy: | 6.3 - |
Przysłona: | 6.3 - |
Wielkość: | Około 140 mm × 385 mm (maksymalna średnica × odległość od kołnierza mocowania obiektywu do końca obiektywu) |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | Około 2385 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
2. Nikon Nikkor Z 600mm f/4 TC VR S

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 600 mm |
Budowa: | 26 / 20 |
Przysłona: | 4.0 - |
Wielkość: | 165 × 437 mm |
Masa: | 3260 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
3. Canon EF 24-105mm f/4 L IS II USM (138 ...

Typ: | standardowy |
Zakres ogniskowej: | 24-105 mm |
Budowa: | 17 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 74-19 |
Odległość min.: | 0.45 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 4.0-22 |
Ilość listków przesłony: | 10 |
Wielkość: | 83.5 × 118 |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 795g |
Stabilizator obrazu: | tak |
4. Canon EF 24-70 f/2.8 L II USM

Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 18 elementów w 13 grupach |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 84°-34° |
Odległość min.: | 38 cm |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-22 |
Maks. powiększenie: | 0.21 |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 88,5 × 113 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 805 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
5. Sigma S 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM N ...

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 60-600 mm |
Budowa: | 25 / 19 |
Filtr o średnicy: | 105 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 39,6 - 4,1 stopnia |
Odległość min.: | 60-260 cm |
Przysłona: | 4.5-6.3 - 22-32 |
Wielkość: | 120,4×268,9 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 2700 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
Skala odwzorowania: | maks. 1:3,3 dla 200 mm |
6. Sigma 500mm f/4 DG OS HSM Sports Nikon ...

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 500 mm |
Budowa: | 16 elementów / 11 grup (1xSLD i 2xFLD) |
Filtr o średnicy: | 46 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 5 |
Odległość min.: | 3.5 |
Przysłona: | 4.0-32 |
Wielkość: | 144,8 × 380,3 mm |
Masa: | 3310g |
7. Sigma 24-70mm f/2.8 DG DN ART Sony E

Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 19 / 15 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 84,1°-34,3° |
Odległość min.: | 0,18 m |
Przysłona: | 2.8 |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 87,8×122,9 mm |
Masa: | 835g |
Skala odwzorowania: | 1:2:9 |
8. Sigma 18-50mm F2.8 DC DN Contemporary ...

Typ: | uniwersalny zoom |
Zakres ogniskowej: | 18-50 mm |
Budowa: | 13 / 10 |
Filtr o średnicy: | 55 mm |
System mocowania: | Sony E |
Odległość min.: | 12 cm |
Przysłona: | 2.8 - 22 |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 65.4mm × 74.5mm |
Masa: | 290g |
9. Nikon AF-S 24-120 f/4G ED VR

Typ: | standardowy |
Zakres ogniskowej: | 24-120 mm |
Budowa: | 17 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 84°-20°20 |
Odległość min.: | 0,45 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 4.0 - 22 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 84×103.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 710g |
Stabilizator obrazu: | tak |
10. Canon RF 100-500mm f/4.5-7.1 L IS USM

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 100-500 mm |
Budowa: | 20 elementów w 14 grupach |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 20?4, 14?2.45, 24?5 (poziomo, pionowo, po przekątnej) |
Odległość min.: | 0.90 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 4.5-7.1 |
Maks. powiększenie: | x0.33 |
Regulacja ostrości: | tak |
Ilość listków przesłony: | 100-500mmZ konwerterem 1.4x:420?700mmZ konwerterem 2.0x:600?1000mm, f/4.5 przy 100mmf/5.6 przy 400mmf/7.1przy 500mmZ konwerterem 1.4x:f/8?f/10Z konwerterem 2.0x:f/11?f/14, f/32 przy 100mmf/54 przy 500mm, Canon RF, Pełna klatka, 24° dla 100mm5°dla 500 |
Wielkość: | 93.8 × 207.6 |
Masa: | 1530g |
Stabilizator obrazu: | tak |
Skala odwzorowania: | 100-500mmZ konwerterem 1.4x:420?700mmZ konwerterem 2.0x:600?1000mm, f/4.5 przy 100mmf/5.6 przy 400mmf/7.1przy 500mmZ konwerterem 1.4x:f/8?f/10Z konwerterem 2.0x:f/11?f/14, f/32 przy 100mmf/54 przy 500mm, Canon RF, Pełna klatka, 24° dla 100mm5°dla 500mm, 0.9m przy 100mm1.2m przy 500mm, 1:3, 20 elemen |
11. Nikon AF-S 24-70mm f/2.8E ED VR

Typ: | uniwersalny zoom |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 20 / 16 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Nikon |
Kąt wiedzenia: | 84-34° |
Odległość min.: | 0,38m |
Przysłona: | 2.8 |
Maks. powiększenie: | 0.28x |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 (okrągły otwór przysłony)Elektromagnetyczny mechanizm przysłony |
Wielkość: | 88×154,5mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1070g |
Stabilizator obrazu: | tak |
12. Sigma 35mm f/1.2 DG DN Sony E

Zakres ogniskowej: | 35 mm |
Budowa: | 17 / 12 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 63,4° |
Odległość min.: | 0,3 |
Masa: | 1090g |
13. Sony FE 600 mm f/4 GM OS

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 600 mm |
Budowa: | 18 / 24 |
Filtr o średnicy: | 40,5 mm |
System mocowania: | Sony |
Kąt wiedzenia: | 2,40° |
Przysłona: | 4.0 - 22.0 |
Wielkość: | 163 × 6×449 |
Kolor obudowy: | biały |
Masa: | 3040 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
14. Canon RF 70-200mm f/2.8 L IS USM + fil ...

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 70-200mm |
Budowa: | 17 elementów w 13 grupach |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
Kąt wiedzenia: | 29?10, 19.30?7, 34?12 (poziomo, pionowo, po przekątnej) |
Odległość min.: | 70 mm |
Przysłona: | 2.8 - |
Maks. powiększenie: | x0.23 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 89,9 × 146 |
Kolor obudowy: | czarno-srebrny |
Masa: | 1070 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
Skala odwzorowania: | 1:4 |
15. Sigma 135 mm f/1.8 A DG HSM L-Mount

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 135 mm |
Budowa: | 13 / 10 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
Przysłona: | 1.8 - |
Masa: | 1130 g |
Stabilizator obrazu: | nie |
16. Tamron 24-70mm f/2.8 Di VC USD G2 Cano ...

Typ: | standardowy |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 17 / 12 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 84° 4 - 34° 21 |
Odległość min.: | 0,38 |
Przysłona: | 2.8-22 |
Maks. powiększenie: | 0,2 (1:5) |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 88,4 × 111 mm |
Masa: | 905 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
17. Sigma S 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM S ...

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 60-600 mm |
Budowa: | 25 / 19 |
Filtr o średnicy: | 105 mm |
Przysłona: | 4.5-6.3 - 22-32 |
Wielkość: | 120,4×268,9 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 2700 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
Skala odwzorowania: | maks. 1:3,3 dla 200 mm |
18. Canon EF 100 f/2.8 L Macro IS USM

Typ: | teleobiektyw makro |
Zakres ogniskowej: | 100 mm |
Budowa: | 15 / 12 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 23.4° |
Odległość min.: | 0.3 |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-32 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 100 mm |
Maks. powiększenie: | 1x |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 77.7 × 123 mm |
Masa: | 625g |
Stabilizator obrazu: | tak |
19. Nikon AF-S 18-140mm f/3.5-5.6G ED VR ( ...

Typ: | standardowy |
Zakres ogniskowej: | 18-140 mm |
Budowa: | 17 elementów w 12 grupach |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 76°-11°30 |
Przysłona: | 3.5-5.6 |
Maks. powiększenie: | 0.23x |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 78 × 97 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 490 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
20. Canon EF-S 18-135 f/3.5-5.6 IS

Typ: | standardowy |
Zakres ogniskowej: | 18-135 mm |
Budowa: | 16 / 12 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Canon EF-S |
Kąt wiedzenia: | 30 - 6° 20 |
Odległość min.: | 0.45 |
Kompatybilność: | APS |
Przysłona: | 3.5-5.6 - 22-38 |
Wielkość: | 75.4×101 mm |
Masa: | 455g |
Stabilizator obrazu: | tak |
21. Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS II SEL70 ...

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 70-200 mm |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Sony |
Przysłona: | 2.8 - |
Ilość listków przesłony: | 11 |
Wielkość: | 88 × 200 mm |
Kolor obudowy: | biały |
Masa: | 1045 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
22. Tamron 18-300 mm f/3.5-6.3 Di III-A VC ...

Typ: | uniwersalny |
Zakres ogniskowej: | 18-300 mm |
Budowa: | 19 elementów / 15 grup (4 elementy ze szkła o niskiej dyspersji, 3 elementy hybrydowe asferyczne) |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | Fuji X |
Kąt wiedzenia: | 77 ° |
Odległość min.: | 15 cm |
Przysłona: | 3.5-6.3 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 27 - 450 |
Maks. powiększenie: | 1:2 dla ogniskowej 18mm |
Regulacja ostrości: | tak |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 75.5 × 125.6 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 620 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
23. Canon RF 28-70mm f/2L USM

Typ: | standardowy |
Zakres ogniskowej: | 28-70 mm |
Budowa: | 19 / 13 |
Filtr o średnicy: | 95 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 75 - 34 |
Odległość min.: | 0,39 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.0 - |
Ilość listków przesłony: | 28-70mm, f/2.0, f/22, Canon RF, Pełna klatka, Poziomo: 65°?29°Pionowo: 46°?19°30Po przekątnej: 75°?34°, 39cm, około 1:5.5, 19 elementów w 13 grupach, 9, Manualny pierścień ustawienia ostrości / AF, Brak, 95mm, Personalizowany pierścień nastaw własnyc |
Wielkość: | 139.8 × 103.8 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 1430 g |
Stabilizator obrazu: | brak |
Skala odwzorowania: | 1:5.5 |
24. Sony SEL 50mm f/1.8 FE Macro (SEL50F18 ...

Typ: | standardowy |
Zakres ogniskowej: | 50 mm |
Budowa: | 6 / 5 |
Filtr o średnicy: | 49 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 32° APS-C |
Odległość min.: | 0.45 m |
Kompatybilność: | APS |
Przysłona: | 1.8 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 75 |
Maks. powiększenie: | x0.14 |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 7 |
Wielkość: | 68.6 × 59.5 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 186g |
Stabilizator obrazu: | nie |
25. Nikon AF-S 17-55 f/2.8 G DX IF-ED

Typ: | standardowy |
Zakres ogniskowej: | 17-55 mm |
Budowa: | 15 / 13 |
Filtr o średnicy: | 77 mm |
System mocowania: | Nikon F |
Kąt wiedzenia: | 79-28° |
Odległość min.: | 0.36 m |
Kompatybilność: | APS |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): | 25,5 - 82,5 mm |
Maks. powiększenie: | 0,2 (1:5) |
Regulacja ostrości: | AF |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 86×112 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 754g |
26. Sigma S 60-600mm f/4.5-6.3 DG OS HSM C ...

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 60-600 mm |
Budowa: | 25 / 19 |
Filtr o średnicy: | 105 mm |
System mocowania: | Canon EF |
Kąt wiedzenia: | 39,6 - 4,1 stopnia |
Odległość min.: | 60-260 cm |
Przysłona: | 4.5-6.3 - 22-32 |
Wielkość: | 120,4×268,9 mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 2700 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
Skala odwzorowania: | maks. 1:3,3 dla 200 mm |
27. Sigma 150-600mm F5-6.3 DG DN OS Sony E

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 150-600 mm |
Budowa: | 25 elementów w 15 grupach (4x soczewki FLD, 2x SLD |
Filtr o średnicy: | 95 mm |
System mocowania: | Sony E |
Kąt wiedzenia: | 16.4 - 4.1° |
Odległość min.: | 58cm (szeroki kąt) ? 280cm (tele) |
Przysłona: | f/5.0-6.3 |
Regulacja ostrości: | tak |
Ilość listków przesłony: | 9 (przysłona kołowa) |
Wielkość: | 109.4mm × 263.6mm |
Kolor obudowy: | czarny |
Masa: | 2100 g |
Stabilizator obrazu: | tak |
Skala odwzorowania: | 1:2.9 |
28. Canon RF 24-70mm f/2.8 L IS USM

Typ: | szerokokątny |
Zakres ogniskowej: | 24-70 mm |
Budowa: | 21 / 15 |
Filtr o średnicy: | 82 mm |
System mocowania: | Canon RF |
Kąt wiedzenia: | 84 - 34° |
Odległość min.: | 0.38 m |
Kompatybilność: | Pełna klatka |
Przysłona: | 2.8-22 |
Ilość listków przesłony: | 9 |
Wielkość: | 88.5 × 125.7 mm |
Masa: | 900g |
29. Canon EF 70-200mm f/2.8 L IS III USM

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 70-200 mm |
Przysłona: | 2.8-32 |
Maks. powiększenie: | 0,21x (przy ogniskowej 200 mm) |
Stabilizator obrazu: | tak |
30. Tamron 50-400 mm F/4.5-6.3 Di III VC V ...

Typ: | teleobiektyw |
Zakres ogniskowej: | 50-400 mm |
Budowa: | 50-400mm, f / 4.5-6.3, f / 22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 1 |
Filtr o średnicy: | 67 mm |
System mocowania: | 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr |
Kąt wiedzenia: | 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr |
Odległość min.: | 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr |
Przysłona: | 4.5 - 6.3 |
Maks. powiększenie: | 8x |
Ilość listków przesłony: | 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem l |
Wielkość: | 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 gr |
Masa: | 1155 g |
Stabilizator obrazu: | 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD, tak, VC (kompensacja drgań), 67mm, Li |
Skala odwzorowania: | 50-400mm, f/4.5-6.3, f/22-32, Sony FE, Sony FE (pełna klatka)Sony E (APS-C), 46°48- 6°11, 24.9cm, 1:2 (szerokokątne) / 1:4 (tele), 24 elementy w 18 grupach, 9, Autofokus jest szybki i dokładny - zastosowano mechanizm ustawiania ostrości z silnikiem liniowym VXD, tak, VC (kompensacja drgań), 67mm, Li |
Ranking popularności producentów urządzeń
Pozycja | Producent | Ilość urządzeń | Udział procentowy |
---|---|---|---|
1. | Sigma | 9 | 30% |
2. | Canon | 9 | 30% |
3. | Nikon | 6 | 20% |
4. | Tamron | 3 | 10% |
5. | Sony | 3 | 10% |
*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarce skapiec.pl (większa popularność, wyższa pozycja).
Dodaj opinię o rankingu
Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Najlepsze opinie ↑