Mamy prawie 500 poradników i rankingów oraz około 10 tyś. ocen produktów!

Logo strony Strefa Zakupowa
Rejestruj
Zmień czcionkę:

Ranking obiektywów standardowych. Jaki model wybrać? - listopad 2024 *

Ostatnia aktualizacja rankingu:

1. Canon RF 24-105mm f/4L IS USM

Canon RF 24-105mm f/4L IS USM
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-105 mm
Budowa: 18 / 14
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 84 - 23.2
Odległość min.: 0,45 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.0 - 33
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.24
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 83.5 × 107.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 700 g
Stabilizator obrazu: tak

2. Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 DC III

Canon EF-S 18-55 f/3.5-5.6 DC III
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 18-55 mm
Budowa: 7 / 6
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Canon EF-S
Kąt wiedzenia: 73,8°-27,6°
Odległość min.: 50 cm
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.5-5.6 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 84
Maks. powiększenie: x1:7.4
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 68 × 70 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 190 g
Stabilizator obrazu: nie

3. Nikon AF-S 17-55 f/2.8 G DX IF-ED

Nikon AF-S 17-55 f/2.8 G DX IF-ED
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 17-55 mm
Budowa: 15 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 79-28°
Odległość min.: 0.36 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 25,5 - 82,5 mm
Maks. powiększenie: 0,2 (1:5)
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 86×112 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 754g
Stabilizator obrazu: tak

4. Sony FE 50 mm F1.4 GM SEL50F14GM

Sony FE 50 mm F1.4 GM SEL50F14GM
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 13 / 8
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 46.8°
Odległość min.: 0,4
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.4 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 36 - 105 mm
Maks. powiększenie: 0,24 (1:4,1)
Ilość listków przesłony: 9, kołowy otwór przysłony
Wielkość: 85×100 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 470g
Stabilizator obrazu: tak

5. Sigma 24-70mm f/2.8 A OS DG HSM Canon ...

Sigma 24-70mm f/2.8 A OS DG HSM Canon  ...
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 19 / 14
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 84.1-34.3°
Odległość min.: 0,37
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 75
Maks. powiększenie: 0.2x
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 88mm × 107.6mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1020 g
Stabilizator obrazu: tak

6. Nikon AF-S 24-120 f/4G ED VR

Nikon AF-S 24-120 f/4G ED VR
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-120 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 84°-20°20
Odległość min.: 0,45 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.0 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.24
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 84×103.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 710g
Stabilizator obrazu: tak

7. TTArtisan Tilt 50mm 1.4 E

TTArtisan Tilt 50mm 1.4 E
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 7 / 6
Filtr o średnicy: 62 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 45°
Odległość min.: 50 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.4 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 84
Maks. powiększenie: x1:7.4
Ilość listków przesłony: 12
Wielkość: 5.59 × 6.35 cm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 452 g
Stabilizator obrazu: nie

8. Canon EF 50 f/1.4 USM

Canon EF 50 f/1.4 USM
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 7 / 6
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 46°
Odległość min.: 0.45 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.4-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 29 - 216 mm
Maks. powiększenie: 0,15x
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 8
Wielkość: 74×50.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 290g
Stabilizator obrazu: nie

9. Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM

Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 17-55 mm
Budowa: 19 / 12
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF-S
Kąt wiedzenia: 68° 40 - 23° 20
Odległość min.: 0,37
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 75
Maks. powiększenie: 0,17x (przy 55 mm)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 110,6 × 83,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 645g
Stabilizator obrazu: tak

10. Sony FE 24-70mm f/2.8 GM

Sony FE 24-70mm f/2.8 GM
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 18 / 13
Filtr o średnicy: 82 mm
System mocowania: Sony
Kąt wiedzenia: 84°-34°
Odległość min.: 38 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 36 - 105 mm
Maks. powiększenie: 0,24 (1:4,1)
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9, kołowy otwór przysłony
Wielkość: 87,6 × 136 mm
Kolor obudowy: biały
Masa: 886
Stabilizator obrazu: tak

11. Canon EF-S 18-135 f/3.5-5.6 IS

Canon EF-S 18-135 f/3.5-5.6 IS
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 18-135 mm
Budowa: 16 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon EF-S
Kąt wiedzenia: 30 - 6° 20
Odległość min.: 0.45
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.5-5.6 - 22-38
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 150 - 600
Maks. powiększenie: x0.24
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 75.4×101 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 455g
Stabilizator obrazu: tak

12. Canon RF 28-70mm f/2L USM

Canon RF 28-70mm f/2L USM
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70 mm
Budowa: 19 / 13
Filtr o średnicy: 95 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 75 - 34
Odległość min.: 0,39 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.0 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 225 - 750
Maks. powiększenie: x0.24
Ilość listków przesłony: 28-70mm, f/2.0, f/22, Canon RF, Pełna klatka, Poziomo: 65°?29°Pionowo: 46°?19°30Po przekątnej: 75°?34°, 39cm, około 1:5.5, 19 elementów w 13 grupach, 9, Manualny pierścień ustawienia ostrości / AF, Brak, 95mm, Personalizowany pierścień nastaw własnyc
Wielkość: 139.8 × 103.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 1430 g
Stabilizator obrazu: brak

13. Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX (JAA132DA)

Nikon AF-S 35mm f/1.8G DX (JAA132DA)
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 8 / 6
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 44°
Odległość min.: 0.3 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 1.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 52,5 mm
Maks. powiększenie: 1:6.25
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 70 × 52.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 210g
Stabilizator obrazu: nie

14. Fuji XF 35 f/1.4

Fuji XF 35 f/1.4
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 8 / 6
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 44.2°
Odległość min.: 0,18m
Przysłona: 1.4
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 75 mm
Maks. powiększenie: 0.17x
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 65×54.9 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 187 g
Stabilizator obrazu: nie

15. Viltrox 35 mm 1.8 Sony FE

Viltrox 35 mm 1.8 Sony FE
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 10 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: 55 mm
System mocowania: Sony FE
Kąt wiedzenia: 63.2
Odległość min.: 40
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-70, mm
Maks. powiększenie: x0.1
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 70 × 89.9
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370 g
Stabilizator obrazu: nie

16. Canon EF 24-105mm f/4 L IS II USM (138 ...

Canon EF 24-105mm f/4 L IS II USM (138 ...
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-105 mm
Budowa: 17 / 13
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 74-19
Odległość min.: 0.45 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.0-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 270 - 900
Maks. powiększenie: x0.29
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 83.5 × 118
Kolor obudowy: czarny
Masa: 795g
Stabilizator obrazu: tak

17. Pentax HD PENTAX-D FA 24-70mm f/2,8 ED ...

Pentax HD PENTAX-D FA 24-70mm f/2,8 ED ...
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 24-70 mm
Budowa: 8 elementów w 7 grupach
Filtr o średnicy: 49 mm
System mocowania: Sony FE
Kąt wiedzenia: 63 stopnie
Odległość min.: 70 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-70, mm
Maks. powiększenie: x0.1
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 70 × 89.9
Kolor obudowy: czarny
Masa: 410 g
Stabilizator obrazu: nie

18. Nikon Nikkor Z 28-75mm f/2.8

Nikon Nikkor Z 28-75mm f/2.8
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-75 mm
Budowa: 15 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: Format FX: od 75° do 32°10, format DX: od 53° do 21°20
Odległość min.: 28 mm
Kompatybilność: APS, pełna klatka
Przysłona: 2,8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 28-75 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Regulacja ostrości: tak
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 75 mm × 120,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 565 g
Stabilizator obrazu: brak

19. Sigma C 28-70mm f/2.8 DG DN Sony E

Sigma C 28-70mm f/2.8 DG DN Sony E
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 76.5°-44.2°
Odległość min.: 0,38 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.8 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 36 - 105 mm
Maks. powiększenie: 1:3:3
Ilość listków przesłony: 9 zaokrąglonych listków
Wielkość: 72,7 × 101,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 470g
Stabilizator obrazu: tak

20. Fuji XF 27 f/2.8

Fuji XF 27 f/2.8
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 27 mm
Budowa: 7 / 5
Filtr o średnicy: 39 mm
System mocowania: Sony AF
Kąt wiedzenia: 55,5°
Odległość min.: 0,6m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 25,5 - 82,5 mm
Maks. powiększenie: 0,15x
Ilość listków przesłony: 9 zaokrąglonych listków
Wielkość: 61.2×23 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 78g
Stabilizator obrazu: nie

21. Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS

Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 90 mm
Budowa: 17 / 15
Filtr o średnicy: 62 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 27° (pełna klatka), 17° (APS-C)
Odległość min.: 28 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 135 mm
Maks. powiększenie: 1.0 x
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 79 × 130,5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 602g
Stabilizator obrazu: tak

22. Sigma 35mm f/1.4 A HSM DG Canon (OSC35 ...

Sigma 35mm f/1.4 A HSM DG Canon (OSC35 ...
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 35 mm
Budowa: 13 / 11
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 63,4°
Odległość min.: 30 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.4-16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 35 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Regulacja ostrości: AF
Ilość listków przesłony: 35mm, f/1.4, f/16, Canon EF, Canon EF/pełna klatka, 63,4°, 30cm, 1:5.2, 13 elementów w 11 grupach (2 soczewki FLD, 3 soczewki SLD), 9 zaokrąglonych listków przysłony, szybki i cichy, AF, brak, 67mm, szybki i cichy, AF, system pływających soczewek, w
Wielkość: 77 × 94 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 665 g
Stabilizator obrazu: 35mm, f/1.4, f/16, Canon EF, Canon EF/pełna klatka, 63,4°, 30cm, 1:5.2, 13 elementów w 11 grupach (2 soczewki FLD, 3 soczewki SLD), 9 zaokrąglonych listków przysłony, szybki i cichy, AF, brak, 67mm, szybki i cichy, AF, system pływających soczewek, w zestawie, 77mm x 94mm, 665g, ID: 13917, EAN: 00851

23. Voigtlander Nokton 40mm f/1.2 - Sony E

Voigtlander Nokton 40mm f/1.2 - Sony E
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 40 mm
Budowa: 8 elementów w 6 grupach
Filtr o średnicy: 58
System mocowania: Nikon Z
Kąt wiedzenia: 55°
Odległość min.: 35 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.2 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24-70, mm
Maks. powiększenie: 0.135x
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 5,9 × 7,0 cm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 420 g (bez akcesoriów)
Stabilizator obrazu: nie

24. Pentax HD-FA 50mm F1.4

Pentax HD-FA 50mm F1.4
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 8 / 6
Filtr o średnicy: 49 mm
System mocowania: Pentax KAF
Kąt wiedzenia: 47°, 31.5° (po zamocowaniu do lustrzanki cyfrowej PENTAX APS-C)
Odległość min.: 0.3 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.4 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 52,5 mm
Maks. powiększenie: 1:6.25
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 70 × 52.5 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 210g
Stabilizator obrazu: nie

25. Sigma C 28-70 MM F/2.8 DG DN (SONY E)

Sigma C 28-70 MM F/2.8 DG DN (SONY E)
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 28-70 mm
Budowa: 16 / 12
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 46°
Odległość min.: 0,07m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 50 mm
Maks. powiększenie: 0,21 (1:4,8)
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 72.2mm × 101.5mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 470 g
Stabilizator obrazu: tak

26. Sigma 30mm f/1.4 C DN różne mocowania ...

Sigma 30mm f/1.4 C DN różne mocowania ...
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 30 mm
Budowa: 9 elementów w 7 grupach
Filtr o średnicy: 52 mm
System mocowania: Olympus, Sony
Kąt wiedzenia: 50,7 stopni
Odległość min.: 30 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.4
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 45 mm
Maks. powiększenie: 0,14 (1:7)
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 64,8mm × 73,3mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265g
Stabilizator obrazu: nie

27. Voigtlander Nokton 50 mm f/1.0 Canon R ...

Voigtlander Nokton 50 mm f/1.0 Canon R ...
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 9 elementów w 7 grupach
Filtr o średnicy: 62 mm
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 47,8°
Odległość min.: 90 cm
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.0 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 28-75 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 12
Wielkość: 5,5 × 7,4 cm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 484 g (bez akcesoriów)
Stabilizator obrazu: brak

28. Canon RF 24-50mm f/4.5-6.3 IS STM

Canon RF 24-50mm f/4.5-6.3 IS STM
Typ: Standardowy
Zakres ogniskowej: 24-50 mm
Budowa: 8 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: 58 mm
System mocowania: Canon RF
Kąt wiedzenia: 74?40°, 53?27°, 84?46°
Odległość min.: 30 cm (przy 24 mm), 35 cm (przy 50 mm)
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 4.5-6.3 -
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 50
Maks. powiększenie: 1:3:3
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 69,6 × 58 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 210
Stabilizator obrazu: tak

29. Irix Dragonfly 45mm f/1.4 Nikon

Irix Dragonfly 45mm f/1.4 Nikon
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 50 mm
Budowa: 7 / 5
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 46°
Odległość min.: 0,4 m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 1.4 -22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 50 mm
Maks. powiększenie: 0,21
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 69.2 × 39.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 905g
Stabilizator obrazu: nie

30. Fuji XF 16-55 f/2.8 R LM WR

Fuji XF 16-55 f/2.8 R LM WR
Typ: standardowy
Zakres ogniskowej: 16-55 mm
Budowa: 17 / 12
Filtr o średnicy: 77 mm
System mocowania: Fujifilm X
Kąt wiedzenia: 83,2-29^(o)
Odległość min.: 0.3m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 24,84
Maks. powiększenie: 0.16x
Ilość listków przesłony: 9
Wielkość: 83,3×106,0 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 655g
Stabilizator obrazu: Nie/td>

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Canon826.7%
2.Sigma516.7%
3.Nikon413.3%
4.Sony310%
5.Fuji310%
6.Voigtlander26.7%
7.Pentax26.7%
8.Viltrox13.3%
9.TTArtisan13.3%
10.Irix13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Opinie o produktach

-2[2]
Kasia 2 lata temu
Jestem amatorką jeżeli chodzi o fotografowanie, tzn. bardzo lubię to robić i być może w przyszłości chciałabym iść w tym kierunku. Do niedawna zdjęcia robiłam smartfonem oraz zwykłym aparatem kompaktowym. Jednak kilka dni temu udało mi się kupić lustrzankę, tzn. samo body. Kupiłam go trochę pod wpływem chwili, a to dlatego, że był w naprawdę niskiej cenie jak na ten model, a i przebieg miał niewielki. Teraz chciałabym do niego dokupić obiektyw standardowy, bo chciałabym się bardziej skupić na portretach, a z tego co rozumiem, to one są właśnie tam dedykowane. Oczywiście mogę, a nawet preferuję, zakup czegoś używanego ze względu na cenę. Jeżeli chodzi o nowe, to polecajcie do 1000 zł, a może uda mi się kupić używany za około 60% wartości nowego. Taka kwota jest w moim zasięgu.
Odpowiedz
-2[2]
V. 2 lata temu
Sprawa nie jest taka prosta i oczywista jak Ci się wydaje. Jak masz lustrzankę pełnoklatkową to 50 mm będzie Twoim obiektywem standardowym. Jeżeli masz matryce w formacie APS-C to ten sam obiektyw da efektywnie 75 mm. Kolejna sprawa to portrety. Tutaj większość zaleca 85 mm. Jednak w praktyce i tak pewnie będziesz skazana na 50 mm. Jednak ja zalecam kupić po prostu obiektyw ze zmienną ogniskową, bo jak się dopiero uczysz, to będzie to idealne rozwiązanie dla Ciebie. Musisz jednak napisać jaki masz model aparatu.
Odpowiedz
-2[2]
Kasia 2 lata temu
Nikon D3500
Odpowiedz
-2[2]
V. 2 lata temu
Jeżeli uda Ci się znaleźć w satysfakcjonującej cenie, to bierz Nikkora 18-105mm, jak nie to z ogniskową 18-55mm.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Wyślij
Anuluj
Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.