Mamy prawie 500 poradników i rankingów oraz około 10 tyś. ocen produktów!

Logo strony Strefa Zakupowa
Rejestruj
Zmień czcionkę:

Ranking obiektywów typu rybie oko. Jaki model wybrać? - listopad 2024 *

Ostatnia aktualizacja rankingu:

1. TTArtisan 7.5mm F2.0 Fuji X Mount

TTArtisan 7.5mm F2.0 Fuji X Mount
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: Nie określono przez producenta
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 54 × 58
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: brak

2. TTArtisan 7.5mm F2.0 M43

TTArtisan 7.5mm F2.0 M43
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Samsung NX
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: brak

3. Sigma 4.5mm f/2.8 EX DC HSM Fisheye Ca ...

Sigma 4.5mm f/2.8 EX DC HSM Fisheye Ca ...
Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 4.5 mm
Budowa: 13 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.14 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8-22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 25,5 - 82,5 mm
Maks. powiększenie: 0,2 (1:5)
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 76.2 × 77.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 470g
Stabilizator obrazu: tak

4. Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fishe ...

Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fishe ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 10-17 mm
Budowa: 10 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 100-180°
Odległość min.: 0.14 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.5-4.5 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 70×71.1 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350g
Stabilizator obrazu: nie

5. TTArtisan 7.5mm F2.0 Sony E Mount

TTArtisan 7.5mm F2.0 Sony E Mount
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 / 7
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 100-180°
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 70×71.1 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: brak

6. 7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II Canon M

7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II Canon M
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7.5 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: 15 mm
System mocowania: Canon
Kąt wiedzenia: 190°
Odległość min.: 15 cm
Kompatybilność: APS-C
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: ok. 77,5 × 83 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265 g
Stabilizator obrazu: tak

7. TTArtisan TTArtisan 11mm F2.8 Fisheye ...

TTArtisan TTArtisan 11mm F2.8 Fisheye  ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 11 elementów / 7 grup
Filtr o średnicy: 15 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180 stopni
Odległość min.: 0.17 m
Przysłona: 2.8 - 16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 10
Wielkość: ok. 77,5 × 83 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 439 g
Stabilizator obrazu: brak

8. Meike MK-6-11mm f/3.5 - Fuji X

Meike MK-6-11mm f/3.5 - Fuji X
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.9m
Przysłona: 3.5
Regulacja ostrości: brak
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 48,3×60 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 197
Stabilizator obrazu: brak

9. TTArtisan 7.5mm F2.0 Nikon Z Mount (A3 ...

TTArtisan 7.5mm F2.0 Nikon Z Mount (A3 ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7,5 mm
Budowa: 11 elementów w 8 grupach
Filtr o średnicy: Nie określono przez producenta
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 12,5 cm
Przysłona: 2 - 11
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 54 × 58
Kolor obudowy: czarny
Masa: 370g
Stabilizator obrazu: brak

10. 7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II Nikon Z

7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II Nikon Z
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7.5 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 190°
Odległość min.: 15 cm
Kompatybilność: APS-C
Przysłona: 2.8 - 22
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265 g
Stabilizator obrazu: brak

11. TTArtisan 11mm f/2.8 Canon R

TTArtisan 11mm f/2.8 Canon R
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 11 / 7
Filtr o średnicy: 15 mm
System mocowania: Canon R
Kąt wiedzenia: 180
Odległość min.: 0,17 m
Przysłona: 2.8-16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7 (okrągły otwór przysłony)
Wielkość: ok. 77,5 × 83 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 439g
Stabilizator obrazu: tak

12. 7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II MFT

7Artisans 7.5mm f/2.8 MK II MFT
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 7.5 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Micro 4/3
Kąt wiedzenia: 190°
Odległość min.: 15 cm
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265 g
Stabilizator obrazu: brak

13. Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fishe ...

Tokina AT-X 10-17mm f/3.5-4.5 DX Fishe ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 10-17 mm
Budowa: 10 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 100-180°
Odległość min.: 0.14 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.5-4.5 - 22
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 70×71.1 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 350g
Stabilizator obrazu: brak

14. Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Sony ...

Samyang 8mm T3.8 VDSLR UMC CS II Sony  ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,3
Przysłona: 3.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 75×77.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 435g
Stabilizator obrazu: nie

15. Samyang 12mm T3.1 FishEYE VDSLR Fuji

Samyang 12mm T3.1 FishEYE VDSLR Fuji
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Fuji
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Przysłona: 3.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×77.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 455g
Stabilizator obrazu: nie

16. Meike MK-6-11mm f/3.5 Nikon

Meike MK-6-11mm f/3.5 Nikon
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.14 m
Przysłona: 3.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Regulacja ostrości: brak
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 76.2 × 77.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 470g
Stabilizator obrazu: nie

17. Samyang 8mm f/3.8 V-DSLR UMC CS II Can ...

Samyang 8mm f/3.8 V-DSLR UMC CS II Can ...
Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Canon EF
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,3 m
Przysłona: 3.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 75×77.3 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 455g
Stabilizator obrazu: nie

18. Samyang 12mm f/2.8 ED AS NCS Sony E

Samyang 12mm f/2.8 ED AS NCS Sony E
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Regulacja ostrości: MF
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 77,3×70,2 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 530g
Stabilizator obrazu: nie

19. Samyang 8mm f/2.8 UMC Fish-eye Fuji X

Samyang 8mm f/2.8 UMC Fish-eye Fuji X
Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 12
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 79,5°
Odległość min.: 0.3m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 55,8 × 60 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 217g
Stabilizator obrazu: nie

20. Samyang 12mm T3.1 FishEYE VDSLR Canon

Samyang 12mm T3.1 FishEYE VDSLR Canon
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Canon EF-S
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Kompatybilność: Pełna klatka
Przysłona: f/3.1
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Regulacja ostrości: MF
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 81,6 × 72,7 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 525 g
Stabilizator obrazu: nie

21. Samyang 8mm f/3.5 AS IF MC Fish-eye CS ...

Samyang 8mm f/3.5 AS IF MC Fish-eye CS ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180 stopni
Odległość min.: 0,3m
Przysłona: 3.5 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Regulacja ostrości: MF
Ilość listków przesłony: 6,00
Wielkość: 75×74,8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 450 g
Stabilizator obrazu: nie

22. Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Fuji X

Tokina SZ 8mm F2.8 Fisheye MF Fuji X
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 11 / 9
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 190°
Odległość min.: 0,1 m
Kompatybilność: APS
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 280 g
Stabilizator obrazu: nie

23. Samyang 8mm f/2.8 UMC Fish-eye II Fuji ...

Samyang 8mm f/2.8 UMC Fish-eye II Fuji ...
Typ: rybie oko stałoogniskowe
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 10 / 12
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180 stopni
Odległość min.: 0.3m
Przysłona: 2.8 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Regulacja ostrości: MF
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 60 × 64,8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 217g
Stabilizator obrazu: nie

24. Samyang 12mm T3.1 VDSLR ED AS NCS Fish ...

Samyang 12mm T3.1 VDSLR ED AS NCS Fish ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 12 mm
Budowa: 12 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Nikon F
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0,2m
Przysłona: f/3.1
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 70,2 × 81,6 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 510 g
Stabilizator obrazu: tak

25. TTArtisan 11mm f/2.8 Sigma L

TTArtisan 11mm f/2.8 Sigma L
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 11 mm
Budowa: 11 / 7
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Sigma L
Kąt wiedzenia: 100-180°
Odległość min.: 0,17 m
Przysłona: 2.8-16
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: 0,32 (1:3,1)
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 70×71.1 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 439g
Stabilizator obrazu: brak

26. Nikon AF-S 8-15mm f/3,5-4,5 E ED (JAA8 ...

Nikon AF-S 8-15mm f/3,5-4,5 E ED (JAA8 ...
Typ: Rybie oko
Zakres ogniskowej: 8-15mm
Budowa: 15 elementów w 13 grupach
Filtr o średnicy: 15 mm
System mocowania: Nikon
Kąt wiedzenia: 80°00 do 110°00
Odległość min.: 16
Przysłona: 3.5 - 4.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Regulacja ostrości: tak
Ilość listków przesłony: 7 (okrągły otwór przysłony)
Wielkość: ok. 77,5 × 83 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 485 g
Stabilizator obrazu: tak

27. Meike MK-6-11mm f/3.5 Sony E

Meike MK-6-11mm f/3.5 Sony E
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: brak możliwości stosowania
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 15 cm
Przysłona: 3.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Regulacja ostrości: brak
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: 63 × 63
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265 g
Stabilizator obrazu: tak

28. Meike MK-6-11mm F3.5 Olympus MFT

Meike MK-6-11mm F3.5 Olympus MFT
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6-11 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: brak informacji
System mocowania: Micro 4/3
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.9m
Przysłona: 3.5
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Regulacja ostrości: brak
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 48,3×60 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 197
Stabilizator obrazu: brak

29. Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...

Samyang 8mm T3.1 V-DSLR UMC Fish-eye I ...
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 8 mm
Budowa: 11 / 8
Filtr o średnicy: 15 mm
System mocowania: Fuji X
Kąt wiedzenia: 180°
Odległość min.: 0.3
Kompatybilność: APS
Przysłona: 3.1 - 22
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 16 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 7
Wielkość: ok. 77,5 × 83 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 265 g
Stabilizator obrazu: tak

30. Meike MK-6.5mm F2.0 Sony E

Meike MK-6.5mm F2.0 Sony E
Typ: rybie oko
Zakres ogniskowej: 6.5 mm
Budowa: 10 / 7
Filtr o średnicy: 67 mm
System mocowania: Sony E
Kąt wiedzenia: 190
Odległość min.: 0.20
Przysłona: 2.0
Ekwiwalent ogniskowej (35 mm): 19,2 mm
Maks. powiększenie: x0.34
Ilość listków przesłony: 6
Wielkość: 75×74.8 mm
Kolor obudowy: czarny
Masa: 300g
Stabilizator obrazu: nie

Ranking popularności producentów urządzeń

Zestawienie tabelaryczne producentów w TOP 30
PozycjaProducentIlość urządzeńUdział procentowy
1.Samyang1033.3%
2.TTArtisan723.3%
3.Meike516.7%
4.Tokina310%
5.7Artisans310%
6.Sigma13.3%
7.Nikon13.3%

*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).

Opinie o produktach

-2[2]
Ivelios 2 lata temu
Nigdy nie rozumiałem po co korzystać z takich obiektywów skoro dają tak zniekształcony obraz ... Nie jestem profesjonalistą, mam Nikona z dolnej półki z obiektywem zmiennoogniskowym i tak sobie z nudów robię zdjęcia, zwłaszcza szeroko pojętej przyrody, ale jak gdzieś w Internecie natknę się na fotografie wykonane "rybim okiem" to pytam - dlaczego?
Odpowiedz
-2[2]
Martin 2 lata temu
Rybie oko nie jest obiektywem uniwersalnym! One polecane są jako dodatkowe gdy chcesz się trochę pobawić obrazem. Dlatego patrzenie na takie zdjęcia tylko z perspektywy użytkowej nie ma najmniejszego sensu. Tutaj bardziej liczą się doznania artystyczne + oczywiście szeroki kąt widzenia.
Odpowiedz
-2[2]
Wulec 2 lata temu
Gdybyś robił zdjęcia zawodowo to byś znalazł wiele powodów na korzystanie z rybiego oka.
Odpowiedz
-2[2]
Ivelios 2 lata temu
Podaj jakiś przykład bo mnie nic do głowy nie przychodzi.
Odpowiedz
-2[2]
Wulec 2 lata temu
Choćby plenery ślubne.
Odpowiedz
-2[2]
Jacek 2 lata temu
Chłopak pewnie was podpuszcza. Odpisywanie mu raczej mija się z celem.
Odpowiedz

Dodaj opinię do rankingu


Wyślij
Anuluj
Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.