Prezentowana strona zawiera ranking popularności urządzeń typu radio samochodowe. Zestawienie poniżej jest aktualizowane na bieżąco. Jeżeli klikniesz w odnośnik dotyczący konkretnego urządzenia, zostaniesz przeniesiony na stronę, gdzie znajdziesz listę sklepów internetowych, które oferują wybrany przez Ciebie produkt.
*Uwaga: powyższe zestawienia tworzone są w oparciu o popularność produktów w porównywarkach cen (większa popularność, wyższa pozycja).
Porady przed zakupem (znacznie parametrów)
Kanały: pierwsza wartość informuje nas o ilości głośników jakie można podłączyć do radia, a druga o maksymalnej mocy RMS poszczególnego głośnika. Dla przykład 4x50 W oznacz, że do radia możemy podpiąć cztery głośniki o mocy do 40 Wat (taka konfiguracja cieszy się największym zainteresowaniem wśród kupujących).
Standardy dźwięku: są to obsługiwane rodzaje plików muzycznych. Urządzenie powinno wspierać przynajmniej takie formaty jak mp3 oraz wma. Opcjonalnie aac, wav oraz flac.
: radio może być wyposażone w czytnik kart pamięci, złącze AUX, USB oraz Bluetooth, a także może mieć możliwość podłączenia iPoda.
Wejścia dźwięku: podstawowym źródłem dźwięku dla radia samochodowego jest płyta CD oraz pendrive (podłączany przez port USB). Popularnym rozwiązaniem jest także wykorzystywanie kart pamięci (poprzez czytnik). Część modeli może być także sparowanych ze smartfonem dzięki łączności Bluetooth (takie rozwiązanie może również posłużyć jako zestaw głośnomówiący). Do radia można także podłączyć telefon poprzez złącze AUX.
Opinie o produktach
-1[1]
Larys
1 rok temu
Trudno nie zauważyć, że popularność radiów samochodowych spada. Praktycznie każdy nowy samochód wyjeżdża z fabryki z wbudowanym systemem audio, który zwykle oferuje wiele więcej niż tylko radio - standardem jest obecnie Bluetooth, odtwarzanie muzyki przez USB, satelitarna nawigacja GPS, a nawet możliwość podłączenia do smartfonów za pomocą Apple CarPlay lub Android Auto. Wkrótce pewnie rynek "zewnętrznych" radiów samochodowych zaniknie na dobre.
Odpowiedz
-1[1]
Bobi
1 rok temu
Niewątpliwie rynek się skurczył, ale z pewnością nie zniknie na dobre. Nadal jeździ mnóstwo samochodów starszych, których wbudowany zestaw audio nie przystaje do współczesnych standardów, a poza tym mamy szeroką grupę entuzjastów car audio, którym nawet najnowsze zestawy audio nie wystarczają ... .
Odpowiedz
+2[4]
Debi
11 lat temu
Nie wiem, może dla wielu naiwne pytanie, ale czy rozmiary radiów samochodowych są takie same we wszystkich samochodach? Pytam, bo nie chcę wyrzucić pieniędzy w błoto. Dla przykładu, czy Sony DSX-A30 (trzecia pozycja w rankingu) będzie pasował do Fiata Punto II?
Odpowiedz
+2[4]
markosik
11 lat temu
Z tego co wiem, to są dwa standardowe rozmiary, które określa się jako DIN-1 oraz DIN-2. Przy czym drugie jest o połowę większego od pierwszego, co daje możliwość chociażby zamontowania dużego wyświetlacza LCD. Takie radio może np. służyć jako nawigacja (jeżeli posiada wbudowany GPS), albo możesz również oglądać na nim filmy.
Odpowiedz
+1[3]
Daniel
11 lat temu
@Debi Z tym dopasowaniem radioodtwarzaczy, to bywa różnie. Generalnie jest tak, jak powiedział przedmówca, czyli mamy do czynienia z dwoma zestandaryzowanymi rozmiarami. Jednak czasami producenci się nie stosują do tego i możemy natknąć się na sytuację, że w desce rozdzielczej będzie otwór, który nie będzie pasował ani do DIN-1, ani do DIN-2. Oczywiście nie jest to koniec świata, bo istnieje proste rozwiązanie, a jest nim specjalna ramka, będąca swego rodzaju przejściówką, która załatwi sprawę.
Odpowiedz
Dodaj opinię do rankingu
Informujemy, iż wprowadzone przez Ciebie dane osobowe w powyższym formularzu komentarza będą wykorzystywane tylko w celu publikacji Twojej wypowiedzi na niniejszej stronie. Więcej informacji w polityce prywatności.
Pokaż więcej...
Zgadzam się na zapisywanie Cookie (możesz również nacisnąć "Krzyżyk", aby wyrazić zgodę):
Opinie o produktach
Z tym dopasowaniem radioodtwarzaczy, to bywa różnie. Generalnie jest tak, jak powiedział przedmówca, czyli mamy do czynienia z dwoma zestandaryzowanymi rozmiarami. Jednak czasami producenci się nie stosują do tego i możemy natknąć się na sytuację, że w desce rozdzielczej będzie otwór, który nie będzie pasował ani do DIN-1, ani do DIN-2. Oczywiście nie jest to koniec świata, bo istnieje proste rozwiązanie, a jest nim specjalna ramka, będąca swego rodzaju przejściówką, która załatwi sprawę.